/
Privacy Statement

Privacybeleid P&D Advies

P&D Advies doet er alles aan om ervoor te zorgen dat uw privacy wordt gewaarborgd. In onze privacyverklaring leggen wij uit hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, welke gegevens wij verzamelen en waarvoor wij ze gebruiken. Ook leggen wij uit hoe u uw gegevens kunt inzien, wijzigen of verwijderen. Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. U ziet de laatste datum van wijziging onderaan dit document.

Verantwoordelijke:
P&D Advies is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

Onderstaand treft u al onze gegevens:
Handelsnamen: P&D Adviesgroep, P&D Advies
Website: www.pendadvies.nl
Bezoek- en vestigingsadres: Het Arsenaal 40 C, 1781XR Den Helder
Telefoonnummer: 0223 – 769032
E-mailadres: info@pendadvies.nl
KvK-nummer: 93498098
BTW-identificatienummer: NL857423071B01

Toepasselijkheid privacybeleid
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die P&D Advies verwerkt van iedereen die contact heeft gehad met P&D Advies en/of een overeenkomst met P&D Advies aangaat.

Gebruik van persoonsgegevens
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot een individu. P&D Advies verzameltpersoonsgegevens voor verschillende doeleinden, die hieronder worden toegelicht.

1) Gegevens bij het aangaan van een overeenkomst
Bij het aangaan van een overeenkomst dient u bepaalde persoonsgegevens achter te laten. Wij hebben deze persoonsgegevens nodig om de overeenkomst te kunnen uitvoeren en om contact met u te onderhouden. Hiervoor verzamelen wij:
– Uw voor- en achternaam
– Uw bedrijfsnaam
– Woon-/vestigings-)adres(sen)
– Uw e-mailadres
– Uw telefoonnummer
– Uw betaalmethode
– Klantnummer
– Uw bankrekeningnummer

Op grond van de thans geldende wetgeving bewaren wij deze gegevens 7 jaar.

2) Gegevens na contact
U kunt telefonisch, schriftelijk en per e-mail contact met ons opnemen indien u vragen of klachten heeft. Wij bewaren uw gegevens, zoals de hierboven uiteengezette persoonsgegevens en ook uw vraag en/of klacht, in het kader van klachtafwikkeling en om u de volgende keer sneller en efficiënter van dienst te kunnen zijn.
Wij bewaren de gegevens omtrent uw persoonlijke contact zolang u actief klant bij ons bent. Indien u 7 jaar niet bij ons heeft gekocht of bent ingelogd, dan worden uw gegevens door ons verwijderd.

3) Cookies

P&D Advies plaatst cookies voor een optimaal gebruik van de website. Door het plaatsen van cookies tracht P&D Advies uw winkelbeleving te verbeteren. Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. P&D Advies gebruikt alleen cookies die geen of slechts geringe impact hebben op uw privacy.

Met wie worden uw gegevens gedeeld?
De door ons verzamelde persoonsgegevens zullen niet worden uitgeleend, verhuurd of verkocht, noch op een andere manier openbaar worden gemaakt, behalve indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst. P&D Advies deelt uw gegevens alleen met partijen die een wezenlijke rol spelen bij de uitvoering van de overeenkomst. Denk daarbij aan energieleveranciers, indien P&D Advies op basis van een Verklaring Van Toestemming of een Volmacht gegevens wil opvragen en/of een contract wil afsluiten. Zij moeten immers weten van welke klant zij de verbruiksgegevens moeten verstrekken en/of op welk adres zij energie moeten gaan leveren. P&D Advies verstrekt aan die partijen slechts de gegevens die absoluut noodzakelijk zijn, zoals in dit geval het adres, uw naam, klantnummer. Daarnaast verstrekt P&D Advies gegevens over uw historische verbruik, met het doel om het voorschotbedrag zo accuraat mogelijk vast te stellen.

Waar slaan wij uw gegevens op?
Wij slaan uw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte.

Hoe worden uw gegevens beveiligd?
P&D Advies neemt veel maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen. P&D Advies zal alle verzamelde gegevens op een behoorlijke en zorgvuldige wijze bewaren en zich houden aan de voorschriften die volgen uit de Wet- en regelgeving. P&D Advies zal voldoende technische en organisatorische maatregelen treffen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen voor de verzamelde persoonsgegevens.
P&D Advies houdt daarbij rekening te met de stand van de techniek, de uitvoeringskosten, de aard, de risico’s voor de rechten en vrijheden van personen.

Wat zijn uw rechten als betrokkene?
a. Recht op informatie: u heeft het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u in dat verband kan uitoefenen.
b. Recht op inzage: u heeft het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over u beschikbaar hebben.
c. Recht op rectificatie en aanvulling: u heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn.
d. Recht om bezwaar te maken tegen gegevensverwerking: u heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.
e. Recht op dataportabiliteit: u heeft het recht om gegevens die u aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten te ontvangen, zodat u deze gegevens zelf kunt bewaren in een database naar keuze en/of zelf aan derden kunt verstrekken.
f. Recht op beperking van verwerking: u heeft het recht om beperking van de verwerking van uw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Indien u van mening bent dat hier sprake van is, kunt u contact met ons opnemen via de klantenservice.
g. Recht om vergeten te worden (recht op vergetelheid)/verzoek om account te verwijderen: u heeft recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van u hebben te verwijderen. Indien u een verzoek indient om uw gegevens en/of account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot u als individu herleidbaar zijn, behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
h. Recht om een klacht in te dienen: u heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan.

Indien u een van bovengenoemde rechten wenst uit te oefenen, kunt u dat doen door contact met ons op te nemen. U kunt schriftelijk of per e-mail een aanvraag plaatsen (zie bovenstaand onze contactgegevens). Aanvragen verwerken wij binnen 30 dagen.

Maart 2021